Thema: Werken rond het boek: Max en de toversteen

Het verhaal heeft een goed en een slecht einde. De kleuters konden zelf kiezen en verwoorden welk einde ze leuk vonden.

We hebben volop kunnen spelen en experimenteren met stenen. Waarbij ze met stenen konden wegen, tellen en bouwen. Samen hebben we een eiland van stenen gemaakt waar de muisjes met de toverstenen konden wonen. Ook hebben we gewerkt rond ruimtelijke begrippen: eerst in de zaal en dan op papier of met een spel. We zijn iets meer te weten gekomen over vulkanen en hebben zelf een paar in de klas laten uitbarsten.

En natuurlijk omdat er sneeuw lag konden we ook dit niet laten voorbijgaan. We hebben zelf wat sneeuw meegenomen naar de klas en er een sneeuwpop Jef en een sneeuwberg van gemaakt. Die ook een vulkaan werd. Zo konden de kleuters zien dat sneeuw smelt. Oh Jefke was gesmolten!

We hebben toverstenen gemaakt, kaartjes getekend voor onze opdracht van het jaarthema, een klein muisje geboetseerd en rond het verhaal getekend en geschilderd.

Het was keileuk! Kijk maar vlug naar de foto’s!

















Previous
Previous

Thema: WOLVEN en de SPROOKJES: Roodkapje en de drie biggetjes in de zebraklas:

Next
Next

Jarige sloebertjes van de zebraklas in februari!